Vanliga frågor
Här försöker vi fylla på med vanliga frågor som våra kunder har, så det ska vara så enkelt som möjligt för dig att handla hos oss.
Vad händer om jag inte hämtar mitt paket?
Ej uthämtade paket debiteras med frakten till dig plus frakten tillbaka till oss dvs. 198:-. (99:- + 99:-). Även om vi skulle erbjuda fri frakt kommer 198:- att debiteras.
Har ni öppet köp?
Vi har öppet köp i en månad på lagerförda varor. Alla varor som tas hem specifikt för dig har vi inte öppet köp på. Är du osäker så fråga gärna innan orderläggning.
Vad har ni för leveranstider?
Alla ordrar som inkommer innan 12.00 och vi har i lager gör vi allt vi kan för att skicka samma dag. Om vi inte har hemma så tar det cirka 5-10 dagar innan vi kan skicka ditt paket. De flesta varor vi importerar själva beställs på fredagar kl 16 och skickas ut på måndagen efter. Om någon vara är restnoterad så meddelar vi dig direkt när vi fått informationen.
Hur kan jag få mina paket levererade?
Vi skickar med DHL inrikes, så det kommer till närmsta Service Point om du beställer som privatkund. Är du företagare kan vi skicka som företagspaket, välj då DHL Företag. Det går också bra att välja hämta hos oss, på Virkesgatan 5 i Söderköping.
Jag har väldigt bråttom?
Vi förstår att de flesta vill ut på vattnet snabbt igen när det är högsäsong, så vi erbjuder snabbare hantering och hemtagning av din varor, välj isåfall Express som fraktmetod så gör vi allt vi kan för att skynda på din leverans.